pühapäev, 23. aprill 2017

Mis on põrgu? (01.07.2015)

"Tätoveeritud saba minu käel oli pildina mu silme ees. Oli pime ja hirmus. Nii hirmus. Palusin sul tule põlema panna. Nutsin ja karjusin appi. Sul läks nii kaua aega...
Sa ei jõudnud tuld põlema panna. Enne jõudsin ma päriselt ärgata. Ikka veel oli kohutavalt hirmus, kuid ma ei mäletanud, miks. Sa panid tule põlema ja ma silmasin taas oma tätoveeringut, mis tuletas meelde. Siiski ei seleta see mulle midagi. Ma ei saa enam aru mis toimub, aga miski on minu vastu.


Süümepiinad, lõputu hirm ja luupainajad - kas see on tõesti see põrgu, millest räägitakse, kuid mida nii valesti ette kujutatakse? Nii põrgu kui paradiis on loomulikult olemas, kuid siinsamas, Maa peal. Mõni meist on paradiisis ja mõni meist on põrgus. Mõni elab esimest korda. Mina ei ela esimest korda ja oma eelmises elus sain ilmselt hakkama millegi sellisega, mille eest olen ära teeninud oma tihtiesinevad unetud ööd ja igapäevase piinades heitlemise. See ei ole mingi juhus - kui olime head inimesed, ei saa me elada nii kohutavat elu praegu. Võib-olla oleme head inimesed nüüd, sest ometigi paneb see mõtlema, ometigi on inimesed, keda elu "alt vedanud" tihtipeale üsna arukad ja heasüdamlikud ning teised peavad neist lugu, aga kõigi nende piinade eesmärk ongi meid õpetada olema paremad inimesed.

Vahel tekib küsimus, kas kõik peabki olema nii hull? Kas selleks, et kannataksin mina, peavad ilmtingimata kannatama teised? Lihtsalt selleks, et saaksin õppetunni? Teisest küljest olen ma põrgus ja kõik võiks olla kümme korda hullem. Kui piiblis kujutatakse seda kohana, kus inimesi põletatakse, siis ei tohiks olla mingeid küsimusi - põrgus polegi küsimusi.

Olen seisukohal, et iga uus elu, välja arvatud esimene, põhineb eelmis(t)el. See on niisama hea või halb, kui oli eelmine, erandiks vaid põrgus oldud elud ja neist saadud õppetunnid, peale mida võib halvale taas järgneda hea. Ei ole olemas saatanat, jumalat ega taevariiki. Midagi on kindlasti, aga see on palju rohkemat kui tühipaljas muinasjutt.

Kõik on kättesaadav siinsamas, Maa peal. Ning üks asi on kindel: meil on alati uus võimalus, olenemata asjaoludest.

Ühest küljest on see süsteem palju inimlikum kui jumalateooria, teisest küljest aga palju julmem.

Põrgus on halb, aga me saame hakkama."

1 kommentaar:

  1. Häda maale ja merele, sest kurat on tulnud maha teie juurde ja tal on suur viha, sest ta teab, et tal on pisut aega. Goog Maagoogi maalt - Kindlasti on tegu Lähis-Ida riigiga, seega India ei saa olema see riik, millest No(s)tredame rääkis.

    VastaKustuta